Medlemsavgift

Just nu är medlemsavgiften i vår kår 250 kronor per termin och scout för samtliga medlemmar.

Fakturan skickas ut från Scouterna centralt. Medlemmar får även en scouttidning.

Vad ingår?

I medlemsavgiften ingår det mesta av det vi gör, så som alla möten, material och försäkring. Vid läger eller hajk tillkommer oftast en avgift som täcker mat och eventuell stughyra.

Den som betalar sin medlemsavgift blir också medlem i Södra Skånes scoutdistrikt och Scouterna samt i en av världsscoutorganisationerna, WOSM för pojkar och WAGGGS för flickor, och kan då åka på större arrangemang som hålls runt om i världen.

Avsluta medlemskap

Har du eller ditt barn slutat i Scouterna? Meddela det snarast till avdelningsledarna.

Så fort ledarna fått informationen kommer du tas bort från medlemssystemet. Då stoppas utskick av fakturan för medlemsavgift samt påminnelser. Ibland hinner en faktura skickas ändå, då är det bara att bortse från den.

Du är alltid välkommen tillbaka när du ångrar dig!