Bli scout i vår scoutkår!

Äventyr och utmaningar genom att själv få prova på. Hos oss får du uppleva äventyr i naturen och lära känna nya kompisar. I Scouterna blir du redo för livet.

När kan jag bli scout?

Alla som går i skolan (årskurs 2-gymnasiet) är välkomna till vår kår på scoutmöten. Oavsett hur gammal du är kan du hoppa rakt in i den avdelningen som är för din ålder. Samma sak gäller för ledare. Yngre syskon kan ibland följa med på läger, om en förälder åker med som hjälpledare. Äldre än gymnasiet eller föräldrar kan vara med på möten eller läger som ledare, eller sitta i styrelsen, planera, sy scarfsar, köra scouter till och från läger, slipa knivar, ta hand om lokalen, söka bidrag… Alla är välkomna!

Hur blir jag scout?

Efter att du har testat på scouting och känner att du vill bli medlem behöver vi dina kontaktuppgifter och information om eventuella allergier etc. Be ledarna om lappen för detta, eller skriv ut den härifrån, den finns längst ner. Fyll i den och lämna in den, så läggs du in i systemet. Scouterna centralt skickar ut fakturan, så fort du har lämnat in lappen är det bara att scouta på hos oss! Att vara medlem kostar 250 kr per termin och scout, och läger och aktiviteter kostar ca 150-300 kr.

Här finns lappen för medlemskap

Intresserad av testa på? Fyll i formuläret nedan så skickas dina uppgifter direkt till vårt medlemsregister, och vi kontaktar dig så fort som möjligt med information om när kommande scoutmöte är.
Du får givetvis testa på några möten gratis innan du bestämmer dig!

Här hittar du vårt intresseformulär