Fortsatt scouting

19 mars, 2020 av Hanna Karlsson

Knappast har någon missat alla de utmaningar vi möter just nu med Corona. Vi i Genarp scoutkår har beslutat att hålla igång vår verksamhet med scoutmöten så länge grundskolorna håller öppet. Vid aktiviteter utanför ordinarie mötestid, så som exempelvis läger, uppdaterar vi om det skulle bli inställt.

Om ni inte redan får mail från oss sedan tidigare kan ni maila till genarp.scout@gmail.com och skriva att ni önskar vara med på maillistan. Det är via mail vi främst kommunicerar med alla föräldrar.

I tider som dessa är det viktigt att vi ställer upp för varandra och tar vårt ansvar. Aldrig har scoutlagen varit mer aktuell.

För visst är det svårt just nu, men kom ihåg; en scout möter svårigheter med gott humör!

Scouterna nationellt
Scouterna i distriktet