Då var det höst 2023!

22 augusti, 2023 av Hanna Karlsson

Hurra, scouterna drar igång!

Hoppas sommaren har varit bra även om det har regnat en hel del (eller megamycket om ni frågar Johan som nyligen kom hem från Jamboreen i Sydkorea).

Denna termin innehåller som vanligt massa roliga saker. Förutom de vanliga mötena så kommer vi även ha Julläger (8-10 dec) när vi samlar hela kåren. De äldre scouterna kommer också att vara med Jota-Joti (20-21 okt). Mer info om våra arrangemang kommer när det närmar sig.
En skillnad från förra året är att vi kommer strukturera om avdelningarna för att få ett jämnare antal scouterna i varje. Från och med i höst kommer det se ut som följande:
Spårarna (åk 2) 18-19:30 onsdag jämna veckor
Upptäckarna (åk 3-4) 18-19:30 onsdag ojämna veckor
Äventyrarna (åk 6-8) 19:30-21 onsdag jämna veckor
Utmanarna (åk 9 och uppåt) Oftast 19:30-21 onsdag ojämna veckor
Självklart är ni som går i årskurs 5 också välkomna. Kontakta en ledare så ser vi var ni passar bäst.
Vi håller våra scoutmöten i, eller i anslutning till, scoutlokalen som finns bakom biblioteket. Alla är välkomna!
Den här terminen kommer vi även att bjuda in spårarna och upptäckarnas föräldrar till ett föräldramöte den 20 sep 18:00. Vi kommer då presentera vem vi ledare är, varför scouterna finns och vad vi har för roliga saker på gång.

Nu kör vi!