Och så var det äventyrarnas tur!

Äventyrarnas blogg
27 januari, 2016 av admin

Ett jullov senare var det äntligen dags, äventyrarnas första scoutmöte för året. Det var som om vi sågs senast igår, och vi drog igång direkt med traditionsenlig killerboll. Efterhand som gänget var på plats startade vi kvällens poängjakt, en hel sida med uppgifter värda olika poäng och tidspress för att hinna med så många som möjligt. Uppgifterna varierade mellan allt från knopar och felfri flagghissning till att visa sketcher om sjukvård och scoutings grundande.

Det krävs organisationsförmåga och kreativt tänkande för att lyckas med en poängjakt likt denna, och gänget samlade ihop hela 689 poäng! Vi sa till dem att det var rekord, och fick då påpekat att vi minsann aldrig hade haft just de här uppgifterna tidigare, vilket så klart var sant. Smarta scouter.

Den här terminen taggar vi inför kompislägret i maj, då det är dags för årets Ura Kaipa. En nattävling för äventyrare med tuffa utmaningar och strålande samarbete. Inte för att skryta, men Genarp har ju faktiskt hittat yxan först de två senaste åren, och vi satsar självklart på hat trick. Så nu har vi terminens möten på oss att förbereda oss och finputsa den stadiga bas som vi redan har byggt upp. Kör vi!